• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Soviet Strategy in the Middle East

€ 65,95
+ 131 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Few regions of the world are as politically turbulent as the Middle East, and nowhere is the potential for superpower conflict greater. How does the Soviet Union view the Middle east conflict? Can the USSR play a constructive role in the peace process? In this volume, first published in 1990, these questions and others central to an understanding of Soviet strategy in the region are addressed. Previous analysts of Soviet-Middle Eastern relations have tended to emphasize either the cooperative or the competitive aspects of Soviet behaviour. Breslauer instead offers the multidimensional concept of 'collaborative competition' to describe the mixed motives, ambivalence, and sometimes conflicting perspectives that have informed Soviet strategy in the region. In such an unstable environment. this strategy of collaborative competition has in turn encouraged 'approach-avoidance' behaviour; for example, while the Soviets may seek to moderate their radical allies, they remain fearful that these allies, once moderated, might defect to US patronage. Under Gorbachev, the Kremlin continues to pursue this same strategy but with increased attention to improving collaboration, redefining the nature of the competition, and easing the approach-avoidance dilemma. Breslauer argues that these changes could lead to more flexible Soviet behaviour in the region. This volume combines new, in-depth research on Soviet policy with new interpretations, including insights drawn from relevant theories of international relations.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
330
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138919822
Verschijningsdatum:
12/12/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
471 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 131 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.