Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wassily Kandisnsky's Sounds (Klänge), a volume of poems written and illustrated by the Russian artist and pioneer of abstract painting, was originally published in a limited edition in Munich in 1912. Although it was highly regarded by such artists as Hugo Ball and Jean Arp and acclaimed by the Zurich Dadaists, it remains one of the least known of Kandinsky's major writings. This is the first complete English translation of Kandinsky's text. Sounds is one of the earliest, most beautiful examples of a twentieth-century livre d'artiste and a rare instance of a book in which text and illustrations are the work of a single artist. The poems, alternately narrative and expressive in quality, are witty, simple in structure and vocabulary, and often startling in content. They repeatedly treat questions of space, color, physical design, and the act of seeing in a world that offers multiple and often contradictory possibilities to the viewer. The woodcuts range from early Jugendstil-inspired, representational designs to vignettes that are purely abstract in form. Published in the same year as his Concerning the Spiritual in Art, Sounds sheds a different but equally significant light on Kandinsky's movement toward abstraction--a movement that was to exercise a profound influence on future directions in art. In addition to the 38 poems and 56 woodcuts, which are arranged as in the original edition, the volume includes an introduction, the German text of the poems, and the artist's chronology.