Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The major aim of this book is to introduce the ways in which scientists approach and think about a phenomenon -- hearing -- that intersects three quite different disciplines: the physics of sound sources and the propagation of sound through air and other materials, the anatomy and physiology of the transformation of the physical sound into neural activity in the brain, and the psychology of the perception we call hearing. Physics, biology, and psychology each play a role in understanding how and what we hear. The text evolved over the past decade in an attempt to convey something about scientific thinking, as evidenced in the domain of sounds and their perception, to students whose primary focus is not science. It does so using a minimum of mathematics (high school functions such as linear, logarithmic, sine, and power) without compromising scientific integrity. A significant enrichment is the availability of a compact disc (CD) containing over 20 examples of acoustic demonstrations referred to in the book. These demonstrations, which range from echo effects and filtered noise to categorical speech perception and total more than 45 minutes, are invaluable resources for making the text come alive.