Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents the analysis of a single-period decision of a retailer facing uncertain and price-dependent demand in the situation of trying to recapture lost sales. The typical modelling of the problem in a newsvendor framework assumes the lost sales to be lost once and for all. However, in reality, there may be an opportunity to backlog the lost sales, by offering some incentive for waiting, but the retailer's procurement price may be higher to compensate for the likely higher cost of the emergency purchase. The backlog fill rate is modelled as a function of the proportion of the rebate to the price. The book models the fill rate functions in two different ways. Then the retailer has to decide ahead of the realization of the demand, the quantity to be ordered, the price and the rebate to be offered for backlogged sales that will maximize its expected profit. This book will be useful to researchers working in the area of inventory modelling and an interface of marketing science. Lot of examples and sensitivity analysis done will be helpful to build simulation models to capture the fill rate behavior and the pricing and order quantity mechanisms that raise the profits.