Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Wiskunde & Statistiek
  5. Some Lost Sale Recapture Models in the Newsvendor Framework

Some Lost Sale Recapture Models in the Newsvendor Framework

Analysis of lost sale recapture models in context of single period inventory problem with pricing

Ashok Patel, Ravi Gor
Paperback | Engels
€ 68,95
+ 137 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book presents the analysis of a single-period decision of a retailer facing uncertain and price-dependent demand in the situation of trying to recapture lost sales. The typical modelling of the problem in a newsvendor framework assumes the lost sales to be lost once and for all. However, in reality, there may be an opportunity to backlog the lost sales, by offering some incentive for waiting, but the retailer's procurement price may be higher to compensate for the likely higher cost of the emergency purchase. The backlog fill rate is modelled as a function of the proportion of the rebate to the price. The book models the fill rate functions in two different ways. Then the retailer has to decide ahead of the realization of the demand, the quantity to be ordered, the price and the rebate to be offered for backlogged sales that will maximize its expected profit. This book will be useful to researchers working in the area of inventory modelling and an interface of marketing science. Lot of examples and sensitivity analysis done will be helpful to build simulation models to capture the fill rate behavior and the pricing and order quantity mechanisms that raise the profits.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
220
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783330074903
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
150 mm x 220 mm
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 137 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.