Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores adolescents' (10-18 years) experiences of silence, solitude, loneliness within the school setting. Although many studies explore social withdrawal and loneliness in adolescence, little is known about young people's experiences of solitude as a state of being alone. This book ties together cutting-edge research from developmental psychology and education on solitude in adolescence, and opens the way to a pedagogy of solitude and well-being.
Sandra Leanne Bosacki explores concerns about how adolescents learn social and solitude skills and the extent to which such skills are harmful or helpful, including self-control and regulation, and self-compassion. The book further explores implications of solitude studies for practice and provides recommendations for future research and education. Holistic models of education are encouraged to promote a balance of social and solitude skills that combines social management with self-regulation and self-compassion.