Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the second decade of the twentieth century, poets from a country that had till then been regarded as a literary backwater reinvented poetry in English, pioneering poetic techniques and approaches to language that shaped and continue to shape poetry around the world. The names of these poets are famous - Eliot, Pound, Stevens, Moore, Williams, Frost - and their works long canonized, yet scholars continue to disagree about what common purpose or technique is at the root of their revolutionary "modernization" of poetry. "Soldering the Abyss" illuminates the roots of modern American poetry by examining their innovations in relation to their idiosyncratic predecessor, Emily Dickinson. Dickinson's poems, written half a century before, in the absence of most of the circumstances usually credited with giving rise to literary modernism, exhibit all of modern American poetry's signature innovations. Dickinson's combination of these innovations suggests a pre-twentieth century origin for modern American poetry: the epistemological instability of American public discourse.