Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A cross-section of current work in autobiographical studies, Soi-disant brings together essays on Raymond Queneau, Georges Perec, Jean Genet, Jeanne Hyvrard, Amelie Nothomb, Yves Navarre, Catherine Pozzi, Marie Bashkirtseff, and the history of Maghreb literature. It highlights the intertextual nature of autobiographical writing, the ways in which it is shaped by other texts of various genres and bears the traces of these textual intersections. Reflecting contemporary preoccupations in autobiographical studies, the collection demonstrates that the aim has moved beyond the policing of a genre. Autobiographical practices are taken to be plural and considered as sets of discursive manoeuvres. The essays are thus concerned less with defining what life-writing is than with raising questions about what it can do performatively, whether in diaries, autobiographies subtitled as such and novels read as autobiographies, or in such unlikely genres as fourteenth century travel writing in Arabic and the elaborate games of OuLiPo texts.