Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gold is highly valued object not only for its economic worth & being unit of investment but also for its socio-aesthetical reasons. The main theme of this book deals with different aspects of gold jewellery in connections with various socio-religious dimensions. This anthropological study has been conducted in the famous Gold Market known as 'Sarafa Bazar' located in the city of Rawalpindi, Pakistan.It discusses how the use of gold jewellery turns into a social phenomenon and becomes a part of society, religion and aesthetics.It presents an anthropological account of the entire process of skill acquisition of gold craftsmen, the motifs and designs of jewellery, the aesthetic value attached to them and above all what makes it illumination of one's social class, rank and status. In short, this book illustrates how material objects become meaningful in our social life and find their place in culture.