Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The late-Victorian and Edwardian East End was an area not only defined by its poverty and destitution, but also by its ethnic and religious diversity. In the neighbourhoods of East London diasporic communities interacted with each other and with the host society in a number of different contexts. In Socialism and the Diasporic 'Other' Daniel Renshaw examines the sometimes turbulent relationships formed between Irish Catholic and Jewish populations and the socialist and labour organisations agitating in the area. Employing a comparative perspective, the book analyses the complex relations between working class migrants, conservative communal hierarchies and revolutionary groups. Commencing and concluding with waves of widespread industrial action in the East End, where politics were conflated with ethnic and diasporic identity, this book aims to reinterpret the attitudes of the turn-of-the-century East London Left towards 'difference'. Concerned with both protecting hard-won gains for the industrial proletariat and championing marginalised minority groups, the 'correct' path to be taken by socialist movements was unclear throughout the period. The book simultaneously compares the experiences of the Irish and Jewish working classes between 1889 and 1912, and the relationships formed, at work, at worship, in political organisations or at school, between these diasporic groups.