Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Social Value in Construction

Ani Raiden, Martin Loosemore, Andrew King
€ 64,95
+ 129 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

While the concept of social value is not new, recent interest in social value in construction has grown because of new social procurement legislation around the world and an increasing acceptance of the need to ensure construction projects provide social value, rather than simply economic value. Despite this growing recognition, literature and professional guidance on the subject is hard to find. This is the first book looking at social value in construction and it sets the agenda by asking and answering important questions like:

  • How is the construction industry developing and supporting social enterprise and social value and for who?
  • How and when is the industry recording and measuring social value and its effect?
  • Which organisations are doing things well and what can we learn from their experiences?
  • What can industry players do together to consolidate efforts and drive improvements?
  • What are the key challenges in the field and what does the future look like?

Drawing on a variety of professional and academic experiences and disciplines, the authors present global perspectives and lay the foundations for creating social value in the construction industry. This timely book makes use of real-life case studies and examples of best practice to demonstrate how innovative companies can utilise contemporary research to create social value through their projects. It is time the construction industry viewed community involvement and corporate social responsibility as an opportunity rather than a risk, and this is the book that shows the industry how. This is essential reading for all professionals in the construction, engineering, architecture and built environment sector. In particular, project managers, clients, contract managers, quantity surveyors, CSR and HR personnel will gain a lot from reading this book.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
218
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138295100
Verschijningsdatum:
10/12/2018
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
340 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 129 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.