Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Social Psychology of Self-Referent Behavior

Social Psychology of Self-Referent Behavior

Howard B Kaplan
Paperback | Engels
€ 83,95
+ 167 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book is about human behavior and, more particularly, about a class of human behaviors-those behaviors by people that have themselves as the object of their behaviors. These self-referent behaviors are social in nature in the sense that in large measure, they are the outcomes of pervasive social processes and are themselves major influences on social outcomes. As such, self-referent behaviors have the potential to be sig- nificant organizing constructs in the study of the broader field of social psychology. In any case, they are regarded here as of intrinsic interest and are the focus of this volume. Four broad categories of self-referent behaviors are considered with regard to their social bases and conse- quences as these are revealed in the social psychological and sociological literature. With appropriate discriminations made within each group- ing, the four categories are: self-conceiving, self-evaluating, self-feeling, and self-protective-self-enhancing responses. Following a consideration of the social antecedents and consequences of each category of self- referent behaviors, I present a final summary statement that outlines a theoretical model of the additive and interactive social influences on and consequences of the mutually influential self-referent behaviors. The outline of the theoretical model reflects my synthesis of the apparently relevant theoretical and empirical literature and is intended to function as a framework for the orderly incorporation of new theoretical asser- tions and more or less apparently relevant empirical associations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
211
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781489922359
Verschijningsdatum:
29/06/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.