Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Social networks are a highly discussed topic in social science but also in various other disciplines. Due to their diverse appearances, it is a challenge to find a common theory. There is the strategy of applying already existing theories on social networks. Following this strategy, social networks are treated as different variables, explanatory and dependent. This is why two mechanisms emerge, that constitute each other: influence and selection. In the first case, the network influences the behavior of its actors. In the second case, the network gets influenced by the actors' decisions. The aim of this study is to follow this approach by applying several studies to social networks and to test it with the dataset consisting of the sociology students at the University of Konstanz from 2006-2013. As method different networks were created and compared with their random ones to see if they differ. It became obvious that the student affiliation network emerged from the interests of the students and was structured by the curriculum of the university and developed a dynamic over time. A regression analysis showed that the student affiliation network had no significant influence on the study success of the students.