• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Informatica
  4. Programmeren
  5. Social Modeling for Requirements Engineering

Social Modeling for Requirements Engineering

€ 14,95
+ 29 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A novel perspective on requirements engineering, founded on social concepts and strategic analysis of relationships among social actors.

Much of the difficulty in creating information technology systems that truly meet people's needs lies in the problem of pinning down system requirements. This book offers a new approach to the requirements challenge, based on modeling and analyzing the relationships among stakeholders. Although the importance of the system-environment relationship has long been recognized in the requirements engineering field, most requirements modeling techniques express the relationship in mechanistic and behavioral terms.

This book describes a modeling approach (called the i* framework) that conceives of software-based information systems as being situated in environments in which social actors relate to each other in terms of goals to be achieved, tasks to be performed, and resources to be furnished. Social perspectives on computing have provided much insight for many years. The i* framework aims to offer a modeling approach to the relationships embedded in computer systems that is part of an engineering method that offers systematic techniques and tools providing smooth linkages to the rest of the system development process, including system design and implementation.

The book includes Eric Yu's original proposal for the i* framework as well as research that applies, adapts, extends, or evaluates the social modeling concepts and approach.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
736
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262240550
Verschijningsdatum:
22/10/2010
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
208 mm x 234 mm
Gewicht:
1501 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 29 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.