Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ehud Ben Zvi has been at the forefront of exploring how the study of social memory contributes to our understanding of the intellectual worldof the literati of the early Second Temple period and their textual repertoire. Many of his studies on the matter and several new relevant works are here collected together providing a very useful resource for furthering research and teaching in this area. The essays included here address, inter alia, prophets as sites of memory, kings as sites memory, Jerusalem as a site of memory, a mnemonic system shaped by two interacting 'national' histories, matters of identity and othering as framed and explored via memories, mnemonic metanarratives making sense of the past and serving various didactic purposes and their problems, memories of past and futures events shared by the literati, issues of gender constructions and memory, memories understood by the group as 'counterfactual' and their importance, and, in multiple ways, how and why shared memories served as a (safe) playground for exploring multiple, central ideological issues within the group and of generative grammars governing systemic preferences and dis-preferences for particular memories.