Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Social Media Archeology and Poetics

Hardcover | Engels | Leonardo
€ 66,95
+ 133 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

First person accounts by pioneers in the field, classic essays, and new scholarship document the collaborative and creative practices of early social media.

Focusing on early social media in the arts and humanities and on the core role of creative computer scientists, artists, and scholars in shaping the pre-Web social media landscape, Social Media Archeology and Poetics documents social media lineage, beginning in the 1970s with collaborative ARPANET research, Community Memory, PLATO, Minitel, and ARTEX and continuing into the 1980s and beyond with the Electronic Café, Art Com Electronic Network, Arts Wire, The THING, and many more.

With first person accounts from pioneers in the field, as well as papers by artists, scholars, and curators, Social Media Archeology and Poetics documents how these platforms were vital components of early social networking and important in the development of new media and electronic literature. It describes platforms that allowed artists and musicians to share and publish their work, community networking diversity, and the creation of footholds for the arts and humanities online. And it invites comparisons of social media in the past and present, asking: What can we learn from early social media that will inspire us to envision a greater cultural presence on contemporary social media?

Contributors
Madeline Gonzalez Allen, James Blustein, Hank Bull, Annick Bureaud, J. R. Carpenter, Paul E. Ceruzzi, Anna Couey, Amanda McDonald Crowley, Steve Dietz, Judith Donath, Steven Durland, Lee Felsenstein, Susanne Gerber, Ann-Barbara Graff, Dene Grigar, Stacy Horn, Antoinette LaFarge, Deena Larsen, Gary O. Larson, Alan Liu, Geert Lovink, Richard Lowenberg, Judy Malloy, Scott McPhee, Julianne Nyhan, Howard Rheingold, Randy Ross, Wolfgang Staehle, Fred Truck, Rob Wittig, David R. Woolley

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
488
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262034654
Verschijningsdatum:
19/08/2016
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
183 mm x 234 mm
Gewicht:
907 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 133 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.