Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The rise of social media technologies has created new ways to seek and share information for millions of users worldwide, but also has presented new challenges for libraries in meeting users where they are within social spaces. From social networking sites such as Facebook and Google+, and microblogging platforms such as Twitter and Tumblr to the image and video sites of YouTube, Flickr, Instagram, and to geotagging sites such as Foursquare, libraries have responded by establishing footholds within a variety of social media platforms and seeking new ways of engaging with online users in social spaces. Libraries are also responding to new social review sites such as Yelp and Tripadvisor, awareness sites including StumbleUpon, Pinterest, Goodreads, and Reddit, and social question-and-answer (Q&A) sites such as Yahoo! Answers-sites which engage social media users in functions similar to traditional library content curation, readers' advisory, information and referral, and reference services. Establishing a social media presence extends the library's physical manifestation into virtual space and increases the library's visibility, reach, and impact. However, beyond simply establishing a social presence for the library, a greater challenge is building effective and engaging social media sites that successfully adapt a library's visibility, voice, and presence to the unique contexts, audiences, and cultures within diverse social media sites. This lecture examines the research and theory on social media and libraries, providing an overview of what is known and what is not yet known about libraries and social media. Chapter 1 focuses on the social media environments within which libraries are establishing a presence, including how social media sites differ from each other, yet work together within a social ecosphere. Chapter 2 examines how libraries are engaging with users across a variety of social media platforms and the extent to which libraries are involved in using these different social media platforms, as well as the activities of libraries in presenting a social "self," sharing information, and interacting with users via social media. Chapter 3 explores metrics and measures for assessing the impact of the library's activity in social media sites. The book concludes with Chapter 4 on evolving directions for libraries and social media, including potential implications of new and emerging technologies for libraries in social spaces.