Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Social Marketing in Action

Cases from Around the World

€ 126,95
+ 253 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This textbook provides students with real-world social marketing case studies from different countries and regions around the world, taking learners from classroom theory to practice. The primary objective is to clearly portray to students distinct, identifiable steps that are essential for successful social marketing campaigns. Core social marketing practices are applied to each case to help students master social marketing principles and apply them to their own real world social marketing activities in order to affect positive social change.

This textbook first provides the tools necessary to understand the effective applica- tion of social marketing, and then offers 24 case studies exemplifying effective social marketing efforts from all around the world. Specifically, Part I clearly and concisely explains the principles of social marketing in five chapters:

- Upstream vs. downstream social marketing, SWOT, competition

- Fundamentals of social marketing, ethics

- Formative and Evaluative Research

- Theories applied in social marketing

- A historical perspective on social marketing

Part II features 24 social marketing case studies that demonstrate the application of social marketing principles. All 24 cases follow a consistent structure that includes:

- Background - Positioning

- SWOT - Research

- Objectives - The 4 P's

- Target audience - Evaluation

- Barriers and benefits - Discussion

- Competition

This format allows for students and professors to easily and effectively select individual cases and compare between cases. This textbook also allows instructors to encourage critical thinking by having students compare and contrast not only the cases themselves, but the applications used. In addition, teaching guides with answers to discussion questions, suggestions for activities inside and outside of the classroom and further readings are available to assist professors in teaching from this book.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
462
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783030130190
Verschijningsdatum:
6/06/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
861 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 253 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.