Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Socially desirable responding (SDR) is an often-reported source of bias in survey interviews. It describes the tendency of a respondent to answer in a way that is socially desirable rather than to answer truthfully. This response bias also threatens the reliability and validity of survey-based environmental valuation techniques such as the Contingent Valuation Method (CVM). Therefore, the study deals with the assessment of the conditions for the occurrence of SDR in CVM interviews. A behavioral model is devised to take into account a set of factors triggering SDR responses. The impact of these factors of SDR on willingness to pay (WTP) responses is tested. The results reveal that the relevant factors do not affect WTP statements simultaneously but rather influence them in an independent manner. These findings can improve future CVM studies by identifying respondents who are prone to be influenced by SDR.