Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
El problema del azar constituye hoy día un elemento central en las ciencias naturales e históricas. También en la práctica política. Lejos de una cosmovisión determinista, hemos asumido que la incertidumbre es un factor constitutivo del mundo, de nuestra forma de entenderlo y de transformarlo. La ausencia de absoluta certeza nos sitúa frente a los límites de la razón, aunque esto no implique su abandono. Domesticar el azar es una ambición de larga data.Thomas Gataker, un presbítero calvinista inglés, publicó en 1619 Of The Nature and Use of Lots: A Historical and Theological Treatise, una obra que generó un auténtico terremoto en Inglaterra y que supuso un intento pionero por naturalizar el azar y dejar de considerarlo como un fenómeno sobrenatural, producto de la Voluntad Divina. Preocupado por sus usos, Gataker elabora una tipología en la que reconoce la legitimidad de los sorteos serios, que reparten propiedades y cargos, y de los recreativos; mientras que condena los sobrenaturales, asociados a la magia y la adivinación. Realizando un auténtico recorrido etnográfico a través de los usos del azar en la historia de Occidente, Gataker interviene en una polémica de gran calado, en la que se cruzan la historia del surgimiento de la probabilidad, refinados argumentos teológicos sobre la salvación y un profundo conflicto de legitimidad en torno a la autoridad religiosa, en un contexto de intensa crisis social y política.