Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Imagine a night of a hundred poets reading their work to an audience of intensely engaged, responsive, and lively people--say three thousand of them. They are a loud bunch when it is time to make noise, but they are silent as congregants at prayer when the poets' language entrances them. Imagine the reading taking place under a tent pitched on a grassy lawn that overlooks the Caribbean Sea. Imagine that this is not the north coast of Jamaica, with its cliche of white sands and coconut trees, a place glutted with cruise ship passengers and bewildered tourists; imagine instead a rugged coastline, a landscape full of the kind of character we find in the weather-beaten faces of wise old folk; imagine fishermen, farmers, ordinary workers, schoolchildren, and traveling people moving around as if they have been in this place forever and as if they all belong . . .
Imagine one hundred poets, some whose names you know and some you have never heard of, stepping onto the stage, opening their mouths and hearts, and singing out poems of great variety, complexity, beauty, and passion . . . Imagine laughter and tears, imagine sighs of familiarity and moans of pain, imagine tragedies enacted in the words that move through the shelter of the tent; imagine a poem like a fist, or a sharply painful open palm, or the tender caress of fingers, or the firm grasp of a handshake. Imagine stories dropping like seeds into the ground and growing rapidly and wildly all around you.
This is the setting and mood of the greatest little festival in the greatest little village in the greatest little country in the world, and this anthology is what the festival would look like were all 100 poets who have read at Calabash over the years to come together on a late-May weekend to read. So Much Things to Say is a unique gathering of a group of poets who represent at least one reckoning of the place of contemporary poetry in 2010.
Contributors include Robert Pinsky, Derek Walcott, Elizabeth Alexander, Amiri Baraka, Martin Espada, Terrance Hayes, Valzyna Mort, Sonia Sanchez, Linton Kwesi Johnson, Patricia Smith, Natasha Trethewey, Staceyann Chin, and 88 others.