Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
So Glad I'm Me was Roddy Lumsden's tenth collection, and sadly turned out to be the last book he published. In these haunting poems he returned to familiar themes in his work: the trials of oneness versus twoness, the seduction of small calamities, and vice versa. And the everyday mysteries, of running water, salt and sugar, roller-skates and back-up flats. So Glad I'm Me also contains many 'conflation poems' where he has knocked the square peg of one subject through the round hole of another, often music-related. There are poems here about many songs and musicians, ranging from cult artists like Alex Chilton and Robin Holcomb to big names like Elvis and Morrissey. As ever, he relishes unusual words (nestlecock, twofer, farnesol) and interesting, taut forms, alongside a new strand of mid-length, discursive pieces in the spirit of Chicagoan poets Albert Goldbarth and Marianne Boruch. So Glad I'm Me was shortlisted for both the T.S. Eliot Prize 2017 and the Saltire Society Scottish Poetry Book of the Year Award 2018.