Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. Small Business Management and Entrepreneurship in Hong Kong

Small Business Management and Entrepreneurship in Hong Kong

A Casebook

Ali Farhoomand
Paperback | Engels
€ 31,45
+ 62 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A practical guide for executives and a comprehensive resource for management courses, based on hands-on, problem-solving experiences in successful Hong Kong companies. Small and medium companies are the prime engine for economic growth in Hong Kong and to a large extent, in southern China. So-called "SMEs" account for 95 percent of companies in Hong Kong and employ about two-thirds of the workforce. The managers and entrepreneurs behind these companies contribute to all aspects of Hong Kong's development. Yet it is interesting to note that the management of small businesses is significantly different from that of multinational companies. Management experiences vary widely on account of the different skills, resources and environmental pressures that SMEs face. There is no doubt that the various facets of SME management warrant deeper study. The University of Hong Kong's Asia Case Research Centre (ACRC) - with the backing of the Trade and Industry Department of the Hong Kong Government - has undertaken the development of a series of case studies to showcase the challenges facing small businesses and entrepreneurs in Hong Kong, and some innovative approaches they adopted. The case studies are topically diverse, and span a range of managerial functions and sectors. This casebook is an anthology of 28 cases from the series. The cases are written with a strong management perspective to offer a practical and interesting look at how successful entrepreneur-managers in Hong Kong systematically generate innovations in the shape of successful new products, services, processes and technologies when faced with various organizational and environmental challenges. They constitute a comprehensive self-contained course of study; each case can also be considered on its own.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
328
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789622097582
Verschijningsdatum:
9/08/2005
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
193 mm x 255 mm
Gewicht:
757 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 62 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.