Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
America's legal consciousness was high during the era that saw the imprisonment of abolitionist editor William Lloyd Garrison, the execution of slave revolutionary Nat Turner, and the hangings of John Brown and his Harpers Ferry co-conspirators. Jeannine Marie DeLombard examines how debates over slavery in the three decades before the Civil War employed legal language to "try" the case for slavery in the court of public opinion via popular print media.
Discussing autobiographies by Frederick Douglass, a scandal narrative about Sojourner Truth, an abolitionist speech by Henry David Thoreau, sentimental fiction by Harriet Beecher Stowe, and a proslavery novel by William MacCreary Burwell, DeLombard argues that American literature of the era cannot be fully understood without an appreciation for the slavery debate in the courts and in print. Combining legal, literary, and book history approaches, Slavery on Trial provides a refreshing alternative to the official perspectives offered by the nation's founding documents, legal treatises, statutes, and judicial decisions. DeLombard invites us to view the intersection of slavery and law as so many antebellum Americans did -- through the lens of popular print culture.