Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Slavery, both in its historical and modern forms, continues to be a matter of undiminished political and social relevance. This is mirrored by an increasing interest in scholarly research as well as by critical statements from within the field of contemporary art. The present volume is designed to bring together artists and scholars from various fields of study discussing trauma and visuality, or more precisely, memory and denial of traumatic history within visual discourses. The purpose of this project is to put the phenomenon of contemporary art production dealing with the issue of slavery into a wider, interdisciplinary and transcultural context. The book covers current case studies focusing on different media and including visual, literary and performative approaches of dealing with the history of slavery in West-African, American and European cultures.