Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Siren Songs: Gender, Audiences, and Narrators in the Odyssey, Lillian Eileen Doherty shows us that the attitude of Odysseus, as well as of the Odyssey, is highly ambivalent toward women. Odysseus rewards supportive female characters by treating them as privileged members of the audience for his own tales. At the same time, dangerous female narrators--who threaten to disrupt or revise the hero's story--are discredited by the narrative framework in which their stories appear. Siren Songs synthesizes audience-oriented and narratological approaches, and examines the relationships among three kinds of audiences: internal, implied, and actual. The author prefaces her own reading of the Odyssey with an analysis of the issues posed by the earlier feminist readings on which she builds. Should the Odyssey be read as a "closed" text, that is, as one whose meaning is highly determined, or as an "open" text whose contradictions and ambiguities undercut its overt meanings? Siren Songs presents a feminist critique of the Odyssey in an accessible manner aimed at a more general audience. All Greek is translated, and critical terminology is clearly defined. Lillian Eileen Doherty is Associate Professor of Classics, University of Maryland, College Park.