Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the theatrical stage to the literary salon, the figure of Sappho--the ancient poet and inspiring icon of feminine creativity--played a major role in the intertwining histories of improvisation, text, and performance throughout the nineteenth century. Exploring the connections between operatic and poetic improvisation in Italy and beyond, Singing Sappho combines earwitness accounts of famous female improviser-virtuosi with erudite analysis of musical and literary practices. Melina Esse demonstrates that performance played a much larger role in conceptions of musical authorship than previously recognized, arguing that discourses of spontaneity--specifically those surrounding the improvvisatrice, or female poetic improviser--were paradoxically used to carve out a new authority for opera composers just as improvisation itself was falling into decline. With this novel and nuanced book, Esse persuasively reclaims the agency of performers and their crucial role in constituting Italian opera as a genre in the nineteenth century.