Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A genre that glorifies brutish masculinity and late Victorian imperialism, boys' 'lost world' adventure fiction has traditionally been studied for its politically problematic content. While attuned to these concerns, this Element approaches the genre from a different angle, viewing adventure fiction as not just a catalogue of texts but a corpus of books. Examining early editions of Treasure Island, King Solomon's Mines, and The Lost World, the Element argues that fin-de-siècle adventure fiction sought to resist the nineteenth-century industrialisation of book production from within. As the Element points out, the genre is filled with nostalgic simulations of material anachronisms - 'facsimiles' of fictional pre-modern paper, printing, and handwriting that re-humanise the otherwise alienating landscape of the modern book and modern literary production. The Element ends by exploring a subversive revival of lost world adventure fiction that emerged in response to ebooks at the beginning of the twenty-first century.