Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Built in 1290, the cathedral at Orvieto, Italy, is a masterpiece of Italian gothic architecture. The decoration of the Cappella Nuova, commenced by Fra Angelico in 1447 and magnificently completed by Luca Signorelli in 1499 and 1504, displays an awe-inspiring Last Judgement and Apocalypse and, below it, scenes from Dante and classical literature. Drawing on years of detailed research into the history of the chapel, Sara Nair James identifies Signorelli's theological advisors as a group of Dominican scholars, known as the 'Masters of the Sacred Page of this city'. She presents the decoration as an integrated whole, a program complex in iconography, message, source material and theory and, through a detailed response to Dante's Divine Comedy and a moralized reading of classical legends, explains how the events of the end-time join the literary narratives to form a sermon on salvation through penance. The book is not simply a work of traditional iconography, explaining the stories behind the pictures. It is an important study in the theory and techniques of the visual representation of religious belief and its reception by the laity. The detailed illustration includes many photographs taken after the restoration of the chapel in 1996.