Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. Signaling Effects of Crowdfunding on Venture Investors' Decision Making

Signaling Effects of Crowdfunding on Venture Investors' Decision Making

Michael Mödl
Paperback | Engels | Innovation Und Entrepreneurship
€ 52,95
+ 105 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Michael Mödl examines the impact and signaling effects of crowd-based start-up financing on subsequent venture capital funding rounds. The digital era has substantially expanded the entrepreneurial financing landscape and crowdfunding is emerging as a novel way for young innovative firms to secure scarce early-stage funding. As the evaluations of venture capitalists and business angels remain to be consequential for securing critical resources in later stages, questions on the interactions between new and traditional forms of venture financing arise. Drawing on choice experimental research designs the author provides causal empirical evidence that while "the crowd" is generally seen as a negative signal, it can generate certain positive signals which increase the likelihood of professional venture investors to consider crowdfunded start-ups for investment. The presented findings yield important implications for capital-seeking entrepreneurs, investors and public policy.

Dr. Michael Maximilian Mödl completed his dissertation under supervision of Prof. Dietmar Harhoff, Ph.D. at Ludwig-Maximilians-Universität München and at the Max Planck Institute for Innovation and Competition.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783658315894
Verschijningsdatum:
1/09/2020
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
258 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.