Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nous sommes au Japon, a la fin du XIIe siecle. Un auteur anonyme (homme ou femme, nul ne le sait) s'amuse a operer de mysterieuses transformations... Non content(e) de rire de la litterature romanesque en vogue a la cour imperiale, l'auteur(e) se joue de la notion de genre en travestissant son heroine en heros, en transformant un frere en sur, et en forcant le lecteur a s'interroger sur la place de l'homme et de la femme dans une societe bien peu disposee a aborder cette question. Son arme est l'humour, manie sous toutes ses formes, et parfois jusqu'au burlesque. C'est parce que la farce a semble a differentes generations deplacee, absurde ou obscene, que ce recit a ete relegue pendant des siecles au rang des uvres mineures, avant d'etre pleinement redecouvert au cours du XXe siecle, et apprecie a sa juste valeur.