Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the most difficult challenges facing genealogists is establishing where and when their immigrant ancestors arrived from Scotland. This is particularly true for the 17th and 18th centuries, periods for which records are far from complete. If the vessel the immigrant sailed on can be identified, then the ports of departure and arrival may also follow, and in turn this may indicate the locality from which the immigrant originated, thus narrowing the search. Volume II of this groundbreaking work is designed to identify ships plying their trade with North America between 1628 and 1828. While most early voyages between Scotland and North America were trading voyages, the majority of American-bound cargo ships carried a small complement of passengers, and a number of these passengers are named in newspaper accounts and in records of the Exchequer now housed in the National Archives of Scotland. Volume II is based largely on these two sources, especially the Exchequer records, which identify vessels, masters, and cargoes on which duty was charged. Such records are virtually complete from the year 1742, and though designed to raise income for the government through customs duties, they do sometimes refer to passengers.