Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents a major reassessment of Shelley's poetry. Whereas other criticism has stressed the philosophical and political concerns of his poetry in isolation, Angela Leighton argues that Shelley's philosophy and politics are presented as problems of poetic utterance and are this inseparable from his aesthetics. The author begins by tracing the origins of Shelley's poetic theory in eighteenth-century ideas of the sublime. She then discusses the effect of such a theory on the language of seven of Shelley's most important poems including 'Hymn to Intellectual Beauty', Prometheus Unbound, 'Ode to the West Wind', 'To a Skylark' and Adonais. In these poems the task of political change is expressed as the prerogative of the inspired poet, who desires to reunite the fallen language of poetry with the original impulse of inspiration that it supplants. This significant contribution to Shelley studies will interest all serious students of English Romantic poetry and aesthetics.