Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Taking a novel approach that adapts Freud's theory of the Primal Crime, this book examines a wealth of ethnographic data on the Gimi of the Eastern Highlands of Papua New Guinea, focusing on women's lives, myths, and rituals. Women's and men's separate myths and rites may be 'read' as a cycle of blame about which sex caused the ills of human existence and is still at fault. However, the author demonstrates that in public rites of exchange in which both sexes participate, men appropriate and subvert women's usages as a ritual strategy to 'undo' motherhood and confiscate children at puberty. In doing so, she reveals how Gimi women both rebel against the male-dominated social order and express understanding of why they also acquiesce. The result of decades of fieldwork, writing and reflection, this book offers an analysis of Gimi women's complex understanding of their situation and presents a nuanced picture of women in a society dominated by men. It represents an important contribution to New Guinea ethnography that will appeal to students and scholars of psychoanalysis, gender studies, and cultural, social and psychoanalytic anthropology.