Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Shaping Corporate Culture

For Sustainable Business Success

Josef Herget
Paperback | Engels
€ 63,45
+ 126 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Corporate culture is the most important and central success factor for sustainably successful organizations. If one understands corporate culture as a reality of life within companies which can be formed and developed, it becomes a key management tool. In practice, however, there is often a lack of concrete models, methods and approaches on how to directly change and shape the corporate culture. This is the aim of this practice-oriented book: After a brief introduction to the relevant terms and concepts of corporate culture, its importance for corporate success is elaborated. An integrated architecture model of corporate culture sets the framework for strategy, operational implementation and conscious, culture-compliant daily action. A six-phase process is then presented, which starts with the determination of the most important factors of the individual corporate culture, enables a maturity classification, presents possible methods and intervention options and outlines achange process via a roadmap with which a successful culture change can be monitored. An accompanying illustrative example clarifies the individual phases and demonstrates the possible implementation in one's own corporate practice. The importance of leadership and recommendations for the successful implementation of corporate culture projects round off the book.

This book is a translation of the original German edition Unternehmenskultur gestalten by Josef Herget published by Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature in 2020. The translation was done with the help of artificial intelligence (machine translation by the service DeepL.com). A subsequent human revision was done primarily in terms of content, so that the book will read stylistically differently from a conventional translation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
157
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783662653265
Verschijningsdatum:
14/02/2023
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
170 mm x 244 mm
Gewicht:
281 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 126 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.