Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Shakespeare's unique status has made critics reluctant to acknowledge the extent to which some of his plays are the outcome of adaptation. In Shakespeare's Stage Traffic Janet Clare re-situates Shakespeare's dramaturgy within the flourishing and competitive theatrical trade of the late sixteenth and early seventeenth centuries. She demonstrates how Shakespeare worked with materials which had already entered the dramatic tradition, and how, in the spirit of Renaissance theory, he moulded and converted them to his own use. The book challenges the critical stance that views the Shakespeare canon as essentially self-contained, moves beyond the limitations of generic studies and argues for a more conjoined critical study of early modern plays. Each chapter focuses on specific plays and examines the networks of influence, exchange and competition which characterised stage traffic between playwrights, including Marlowe, Jonson and Fletcher. Overall, the book addresses multiple perspectives relating to authorship and text, performance and reception.