Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
SHAKESPEARE'S DON QUIXOTE recreates what might have been: a lost play presented at Whitehall Palace in 1613. That year Shakespeare's company provided 14 plays for a royal wedding. One was called Cardenio. The original script has never been found but an 18th century version, retitled Double Falsehood, may contain echoes of their work together. Cardenio's story occurs in Don Quixote, Cervantes's universal best-seller, wherein the vexed teenager protagonist encounters the would-be knight errant and his sceptical squire. If Shakespeare's attention was drawn to the story's dramatic potential it seems likely it would have featured Don Quixote and Sancho Panza, since by that time Cervantes's double act was appearing on stage and in carnivals worldwide. Acting upon this hypothesis Robin Chapman's novel plays out today in a theatre of the mind. Among the audience the reader will find the attentive spirits of Shakespeare, Fletcher and Cervantes who soon become involved with each other and in the performance.