Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Writers, playwrights and philosophers have alike been fascinated by Shakespeare's Cleopatra. The contradictions in her character, said the writer Anna Jameson, fuse "into one brilliant impersonation of classical elegance, Oriental voluptuousness, and gipsy sorcery". When Henry James sought to suggest the charm cast over an impressionable but repressed American by a glamorous Parisian countess, it was Cleopatra's "infinite variety" to which he had recourse. There are two obvious reasons, says Adrian Poole, why the play has enjoyed a great leap in popularity and interest since the early 20th century. One is changing attitudes to gender and sexuality, and the relaxing of some of the taboos impeding the liberation of women from the confinements and distinctions in force at least since the Restoration. The other is changing conceptions of theatre. The advent of cinema encouraged lighter, swifter and more flexible forms of staging. One can scarcely think of a Shakespeare play that benefits more from such a liberation. But there are other less obvious reasons. One is the opposition between love and romance on the one hand and politics and war on the other - the play's complex re-working of some age-old myths about Venus and Mars. As our own media daily insist, at least in the anglophone world, the love-affairs of the top dogs are matters of public interest. The fate of all those men and women sacrificed "to solder up the rift" between Antony and Caesar does hang on what happens, or fails to happen, behind the scenes. No play conveys this better than Antony and Cleopatra.