Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Theatre has never been afraid to adapt, rewrite and contemporize Shakespeare's drama since theatre by definition is a living medium involving a corporate creativity. Shakespeare himself rewrote or adapted old plays and stories and since writing his dramas have experienced many transformations. Recent dramatists following this age-old tradition have rewritten some of Shakespeare's plays for the contemporary stage or modelled their drama on formulations used by him. Michael Scott examines a selection of such plays written in the last forty years. Some, such as Samuel Beckett's Waiting for Godot or Tom Stoppard's Rosencrantz & Guildenstern are Dead have become famed. Others such as Ionesco's Macbett are less well known but are no less signficant. Edward Bond's Lear, Arnold Wesker's The Merchant and Charles Marowitz's Collages represent an attempt by some modern dramatists to challenge a particular ideology which appears to have appropriated Shakespeare to itself. The book concludes with an examination of some recent trends in Shakespearean production, particularly by the Royal Shakespeare Company.