Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What is a 'Shakespearean actor'? Does the term still have any meaning? Drawing on the biographical and autobiographical accounts of actors and directors, as well as on interviews with actors from a wide range of backgrounds, this book looks at these questions in a variety of contexts, historical and contemporary. A survey of the training of the classical actor, with its increasing vocal and physical demands, considers how it, like its subsequent career path, is affected by class and gender. There is discussion of the uneasy balance of power between actors and directors, rehearsal practice, the difficulties faced by women as performers and directors, and attempts at undirected productions. Other chapters consider the roles that actors do and don't want to play, and why, their relation to the Shakespeare text and editorial practice, the complex relationship between actor and audience, and the popularity of anecdotes about things that go wrong. Throughout, examples are taken, as far as possible, from the author's own long experience of theatregoing. A final chapter looks at new trends in the theatre that have been accelerated by the long period of closure during the pandemic, particularly attempts at greater inclusivity in both actors and audiences. It concludes that the main reason Shakespeare is performed is that actors want to play the roles he wrote.