Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sexualisierte Adressierungen und damit einhergehende Grenzüberschreitungen von Schülerinnen werden von Lehrerinnen häufig als Herausforderung erlebt. Gesellschaftlich eher tabuisiert, existieren bisher dazu nur wenige wissenschaftliche Studien. Auch in Lehrerinnenbildung und Pädagogik ist diese Thematik bisher tabuisiert und wenig erforscht. Wie das Spektrum dieser Adressierungen gestaltet sein kann, wird in dieser Handreichung anhand gesammelter Fallbeispiele aus der Schule dargestellt, mittels derer die Autorinnen fünf Facetten sexueller Adressierungen beschreiben. Dieser Kategorisierung liegen die verschiedenen Intentionen von Schülerinnen und damit einhergehend unterschiedliche (Macht-) Dynamiken zugrunde. Während das Thematisieren von sexuellen Inhalten, erotisch aufgeladene Interaktionen sowie Anziehung und Verliebtheit als Aspekte jugendlicher Entwicklungsprozesse angesehen werden können, sind sexualisierte Adressierungen mit Beschämungsintention und sexistische Übergriffe als problematisches grenzverletzendes Verhalten einzuschätzen und bedürfen pädagogisch-professioneller Interventionen. Die Handreichung unterstützt in der Deutung von uneindeutigen Situationen und stellt professionelle Handlungsoptionen vor.