Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Sex and Violence in the Media

James R Angelini
Paperback | Engels
€ 159,45
+ 318 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Sex and Violence in the Media is a unique anthology that examines the effects of sex and violence in a variety of mediated environments. The scholarly articles within this volume bring together the work of noted researchers in the field of mass communication who examine the sexual and violent content of television, film, music, video games, and advertising.

This anthology begins with a reading that introduces the concept of media literacy, followed by an examination of how sexual and violent content can impact audience members emotionally, particularly children. Additional topics include public perception of homosexual imagery in advertising, media violence and public policy, the impact of music videos on teen sexual attitudes, and the appeal and impact of mediated sports violence.

The third edition features new readings that examine the constitutionality of applying the FCC's indecency restriction to cable TV, free speech as it relates to obscenity in media, growing up on a steady diet of television, offensive user behavior in the virtual environments of first-person shooter games, and verbal aggression in professional wrestling.

Sex and Violence in the Media is an ideal resource for courses in mass communication and media studies.

James R. Angelini is an associate professor of communication and the director of graduate studies at the University of Delaware. He earned his Ph.D. in the Department of Telecommunications at Indiana University. His research focuses on the cognitive processing of media messages with emphasis on sports and advertising. Dr. Angelini has published several research articles in journals, including Journal of Broadcasting and Electronic Media, Sociology of Sport Journal, Sport in Society, Howard Journal of Communication, and Journal of Language and Social Psychology.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
220
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781516565061
Verschijningsdatum:
6/03/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
216 mm x 279 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 318 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.