Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Winner of The Seamus Heaney Centre for Poetry First Collection Prize 2017. Winner of the Shine/Strong Poetry Award 2017. Several Deer is the debut collection of a young Northern Irish poet. As much indebted to Bob Dylan and Lana Del Rey as to Emily Dickinson and George Herbert, Crothers writes about destruction, consumption, misogyny, gods, sex, failure, and rock 'n' roll. But he does so with rhythmic subtlety and verbal craftsmanship, with unmistakable technical acuity. The poems are acrobatic: homophones, mondegreens, malapropisms, paraprosdokians, antanaclasis, polyptoton and puns are juggled with dexterity. Yet, for all their craft, the poems remain empathic, sincere, abscised from the particular experience rather than plucked from the common branch, addressing real people, albeit with the cynic's ironizing compulsion. "Now send in the clowns", ends the collection's opening poem - and so they follow: happy and sad, wise and tragic, a touch melodramatic, wilfully misunderstood. They console themselves with rhythm, with rhyme, and with riffs on literary and pop culture new and old, high and low. Above all, perhaps, it is the air of excited verbal mischief that endears the ear to Several Deer. Easily sidetracked and keen to be soundtracked, the collection doesn't take its sadness seriously. It listens to the hits.