Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nietzsche, lo sabemos, estimaba que pasarían «algunos siglos» para que la pregunta de las preguntas -«¿Tiene la existencia solamente un sentido?»- puediera ser «percibida en todas sus profundidades» (La gaya ciencia, º 357). Pero incluso hay que plantearse el sentido mismo de semejante pregunta e interrogarse sobre lo que, en ella, no cesa de requerirnos. Porque, después de todo, del sentido se puede hablar -y debatir- en múltiples sentidos. La obra de Jean-Luc Nancy, entre otras, sabiéndose y queriéndose en el cruce de múltiples aproximaciones, preocupada por hacer y dejar que resuenen las inquietudes que ella busca avivar más que apaciguar, testimonia hoy con fuerza la persistencia en nuestro mundo de esta pasión del sentido. Irreductibles a ninguna significación identitaria, apartados de toda apropiación soberana, lo nuevos compartimientos de los sentidos y del sentido se exponen aquí en un pensamiento que no tiene ni «elegidos ni héroes ni santos», que es a la vez «de todos y de nadie» y de cada uno. Partiendo de esto, de sus ecos y de sus resonancias, en un coloquio desarrollado en 2002 en el Colegio Internacional de Filosofía, bajo la dirección de Francis Guibal y Jean-Clet Martin y con la participación de Alain Badiou, Jean-François Kervégan, Catherine Malabou, Francis Guibal, Jean-Clet Martin, Werner Hamacher, Alex García-Duttmann, Roberto Esposito y Jacques Derrida, se hizo el intento de moverse en los espacios -políticos y fantásticos, existenciales y mundanos, estéticos y religiosos- de lo pensable contemporáneo.