Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Self Compacting Concrete(SCC), one of the latest innovations in concrete technology, offers a number of benefits over Normally Vibrated Concrete(NVC). Because of its inherent advantages, SCC is gradually replacing most of the NVC currently produced and generated tremendous interest amongst the researchers, engineers and concrete technologists. The title presents an investigation conducted to study the flexural fatigue characteristics of Self Compacting Concrete (SCC) and Steel Fibre Reinforced Self Compacting Concrete (SFRSCC).An extensive experimental programme was planned to obtain flexural fatigue test data for SCC and SFRSCC specimens. A significant reduction in the variability in the distribution of fatigue life data of SCC and SFRSCC was observed compared to NVC and NVFRC.The fatigue strength of SCC and SFRSCC has been evaluated in terms of endurance limit that was observed to be better than NVC and NVFRC.The results of the present investigation, reveals an overall better fatigue performance for SCC and SFRSCC over NVC and NVFRC, thus encourages concrete technologists and design engineers for the use of SCC and SFRSCC in structures wherein fatigue loading is predominant