• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Self and Interpersonal Insight

How People Gain Understanding of Themselves and Others in Organizations

Manuel London
€ 119,45
+ 238 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Bridging the gap between social and industrial/organizational psychology, Interpersonal Insight offers a practical, engaging introduction to the social cognition processes that lead to "insights" into ourselves and other people, shaping our perceptions and behavior across a variety of interpersonal situations--from one-on-one interactions to group negotiations. Combining important research results and over 12 years' experience in human resources and training, Manuel London describes how processes common to interpersonal situations in organizations can be harnessed to help link, integrate, and create more effective human resource programs. In so doing, he details how social information processing affects a person's self-image, behavior, and quality of interpersonal relationships.
London proposes a four-step model of insight formation in which a person 1) receives information about oneself and others (called "reflected feedback"); 2) integrates and reconciles the information with other information ("categorization"); 3) interprets the information ("attribution"); and 4) incorporates the outcome into perceptions of oneself and others ("cognitive re-evaluation of self-concept"). "Insight" occurs when an attribution turns into a re-evaluation of oneself or others. London goes on to offer practical suggestions on how human resource programs can be designed to enhance self- or personal insights and suggests ways to elicit and track employees' reactions to major organizational and career changes while facilitating team development.
Packed with case studies and references to the literature, Interpersonal Insight is an important book not only for researchers and professionals in industrial/organizational psychology, but for managers interested in enhancing employee satisfaction and production.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
352
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780195090772
Verschijningsdatum:
29/06/1995
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
165 mm x 241 mm
Gewicht:
645 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 238 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.