Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Shaftesbury, dessen Wirkung auf die deutsche Aufklärung - vor allem auf Wieland, Mendelssohn und Herder - kaum erforscht ist, zieht heute neue und verdiente Aufmerksamkeit auf sich. Am Leitfaden von Shaftesburys Philosophie der Lebensformen untersucht Angelica Baum, was mit dem Begriff »Gefühl« um 1700 neu in den philosophischen Diskurs drängt. Shaftesburys »Entdeckung« des Gefühls hat weitreichende anthropologische, ethische und ästhetische Konsequenzen: Sie stellt die Einheit der menschlichen Natur zur Debatte und verbindet sich mit einer kritischen Reflexion der Grenzen der Vernunft, die der Tatsache Rechnung trägt, dass menschliches Handeln nicht primär und nicht ausschließlich vernunftgeleitet ist. Damit öffnet sich ein Bereich werthafter Erfahrung, der zur Moral-sense-Ethik und zur Ästhetik führt. In diesem Spannungsfeld zwischen Ästhetik und Ethik unternimmt die Verfasserin eine philosophische Analyse des Begriffs »Gefühl« und seiner Vielschichtigkeit.