Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Scripts and Literacy:

Reading and Learning to Read Alphabets, Syllabaries and Characters

Insup Taylor, David R Olson
Hardcover | Engels | Developments in International Law | nr. 7
€ 151,45
+ 302 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Preface. 1. An introduction to reading the world's scripts; I. Taylor, D.R. Olson. Part I: Optional and Optimal Scripts. 2. Scripts and writing systems: a historical perspective; A. Gaur. 3. Optimal orthographies; H. Rogers. 4. Logographic and semasiographic writing systems: a critique of Sampson's classification; J.M. Unger, J. DeFrancis. 5. The Cree syllabary and the writing system riddle: a paradigm in crisis; S. McCarthy. 6. Developing orthographies: the Athapaskan languages of the Northwest Territories, Canada; K.D. Rice. 7. Orthography and reading in Kannada -- a Dravidian language; P. Prakash, R. Malatesha Joshi. Part II: Reading Processes for Different Scripts. 8. How English is read: grapheme-phoneme regularity and orthographic structure in word recognition; R.L. Venezky. 9. Getting at the sound and meaning of logographic and alphabetic scripts; R. Hoosain. 10. Script factors that affect literacy: alphabetic vs. logographic languages; In-Mao Liu. 11. Orthographic and psycholinguistic considerations in developing literacy in Chinese; Che Kan Leong. 12. Differential processing of content words and function words: Chinese characters vs. phonetic scripts; I. Taylor, Kwonsaeng Park. Part III: Early Stage of Learning to Read. 13. Teaching Japanese toddlers to read Kanji and Kana; M.T. Steinberg. 14. Asymmetries between reading and writing for Japanese children; J. Yamada. 15. Reading disabilities in Japan: implications from the study of hemisphere functioning; T. Hatta, T. Hirose. 16. Writing systems and acquisition of reading in American, Chinese, and Japanese first-graders; Shin-Ying Lee, D.H. Uttal, Chuansheng Chen. 17. Brahmi scripts, orthographic units and reading acquisition; P.G. Patel. 18. Orthographic and cognitive processing in learning to read English and Hebrew; E. Geva. Part IV: Cognitive and Metalinguistic Implications of Learning to Read. 19. Script directionality affects nonlinguistic performance: evidence from Hindi and Urdu; J. Vaid. 20. Cognitive consequences of L1 and L2 orthographies; K. Koda. 21. Lexical representation of script variation: evidence from Korean biscriptals; Kwonsaeng Park, J. Vaid. 22. Syllabic literacy and cognitive performance among the Cree and Ojibwe people of Northern Canada; J.W. Berry, J.A. Bennett. 23. Orthography, vision, and phonemic awareness; R.J. Scholes. Index.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
400
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 7

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780792329121
Verschijningsdatum:
31/01/1995
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
734 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 302 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.