Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Scripting the Nation is the first book to set the poets of Scottish King James IV's court--William Dunbar, Walter Kennedy, and Gavin Douglas--in an extended dialogue with Latin and vernacular traditions of historiography. In the fourteenth and fifteenth centuries, Latin chroniclers such as John of Fordun and Walter Bower argued for their nation's status, using genealogically based myths of origin that linked Scotland to ancient centers of power. As vernacular histories grew more Anglophobic and quarrels rooted in the past continued to influence Anglo-Scottish diplomacy, Dunbar, Kennedy, and Douglas took up a national discourse that responded to English myths and an English poetic tradition exemplified by Geoffrey Chaucer. Terrell's elegant study examines how these Scottish writers marked out a distinct realm of Scottish cultural and poetic achievement, appropriating and subverting English literary models in ways that reveal the interplay between literary and historical authority in the scripting of nationhood.