Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What is your favourite fantasy Scotland? Perhaps you enjoyed Whisky Galore! or Brigadoon, or maybe The Wicker Man is to your taste, Local Hero or Highlander? Yet have you also considered Kuch Kuch Hota Hai, Rob Roy, Dog Soldiers, Danny the Dog, Festival, The Water Horse, Carla's Song, Trainspotting and Red Road? Scotland: Global Cinema is the first book to focus exclusively on the unprecedented explosion of filmmaking in Scotland in the 1990s and 2000s. It explores the various cinematic fantasies of Scotland created by contemporary filmmakers from all over the world - including Scotland, England, France, the United States and India - who braved the weather to shoot in Scotland. Significantly broadening the scope of previous debates, Scotland: Global Cinema provides analysis of ten different genres and modes prevalent in the 1990s/2000s: the comedy, road movie, Bollywood extravaganza, (Loch Ness) monster movie, horror film, costume drama, gangster flick, social realist melodrama, female friendship/US indie movie, and art cinema. These various chapters suggest a wealth of different histories of cinema in Scotland, and uncover the numerous identities - national, transnational, diasporic, global/local, gendered, sexual, religious - created by these approaches. Cinema in Scotland is situated in a global context through analysis of the intersection of transversal flows of filmmaking, tourism, trade and transnational fantasy typical of globalization, as they meet and mingle against the world famous cinematic landscapes of Scotland.