Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book seeks to illustrate the interconnections of science and philosophy with religion and politics in the early modern period by focusing on the institutional dynamics of the university. Much of the work is devoted to one key university- that of Cambridge- and examines the major issues of the institutional setting of Newton's work, the religious and political circumstances that favoured its dissemination, and the way in which it was dealt with in the curriculum. But the author also seeks to place the problem of the role of science in the early modern university in a larger, European context. To do so, he includes a close prosopographical analysis of the scientific community from the mid-15th TO the end of the 18th century, and discusses the complex relations between the universities and the Enlightenment.